Leg i rum
Torsdag d. 6.9 2018
I dag har jeg arbejdet med læring og rum. Som baggrund for dette har vi læst kap.12 i abc. og "Rum der bevæger børn"
https://fronter.com/cvusj/links/files.phtml/878761935$319237297$/Arkiv/Modulmappe/Litteratur/fagdidaktik/rum+der+bev_prcent_E6ger+b_prcent_F8rn_net.pdf
Egne refleksioner
Vigtige pointer:
I dag har jeg arbejdet med læring og rum. Som baggrund for dette har vi læst kap.12 i abc. og "Rum der bevæger børn"
https://fronter.com/cvusj/links/files.phtml/878761935$319237297$/Arkiv/Modulmappe/Litteratur/fagdidaktik/rum+der+bev_prcent_E6ger+b_prcent_F8rn_net.pdf
Egne refleksioner
Idrætfagets berettigelse i skolen:
·
Relationsarbejde
·
Kognitiv stimulering, som fordel for indlæring
·
Kreativitet når legen ikke er voksenstyret
·
Lære at overholde regler
·
Indgå som en del af et hold
Taksonomi over typer af fysisk aktivitet.
Vigtige pointer:
- Aktivitetter med høj intensitet danner baggrund for bedre læring. Effekten ses både, hvis aktivitetten finder sted før og efter en læringsituation.
- Den frie leg har sin berettigelse, da denne udvikler børnenes kreativitet gennem legen.
Kommentarer
Send en kommentar