Evaluering innovationslab


Evaluering af Innovationslab
Tjørnegårdsskolen og Gadstrup skole

Ø Hvad blev du mest overrasket over ved besøget på skolen?
Forskellen på elevgruppernes indsats. De studerendes tilgang til undervisningen. Nogle valgte at gøre det meget fagligt uden at overføre det til praksis så eleverne ikke skulle udføre øvelserne. Grundet min egen praksis erfaring fra folkeskolen, var der ikke de overraskelser ud over de nævnte.  

Ø Hvad var den bedste oplevelse ved besøget på skolen?
Gruppen var engagerede og åbne overfor dagens indhold. De skulle lave cirkeltræning og alle deltog med stor entusiasme. Eleverne var lyttende og virkede interesserede.    

Ø Hvilke overvejelser havde I gjort jer vedr. følgende punkter:

o   Starten på timen
Der var på forhånd aftalt, hvem af de studerende, som skulle stå for den fælles opvarmning. Dette blev udført af en enkelt studerende for at undgå forvirring.  
o   Når I skulle give en fælles instruktion
Der var ikke på forhånd lavet aftaler om, hvem der skulle gøre og sige hvad. 
o   Når I skulle stoppe et forløb
Her var der heller ikke lavet en tydelig aftale for hvad der skulle ske. 
o   Afslutningen af timen
Afslutningsvis havde vi aftalt at lave et fælles spil, for at imødekomme det fælles tredje og slutte af fælles.  

Ø Hvordan gik det så vedr. ovenstående – var det noget som I ikke havde tænkt på?
Vi skulle have haft et fælles signal og samlingspunkt, så grupperne ikke var i tvivl om hvor de og hvornår der var samling. Tydelige aftaler omkring hvem der havde ordet hvornår og hvorfor.
Vi skulle have klargjort, hvem der skulle stå for hvad så der ikke kunne sås tvivl om dette undervejs. Timens afslutning gik ikke efter hensigten. Den store gruppe af elever (50) og tvivl om regler og spillets form gjorde det uklart for nogle af eleverne, hvad der skulle ske. Ydermere var det sidst på dagen og eleverne havde forståelsen af at de havde fri efter endt gruppearbejde. Her kunne en tydelig plan for dagens program have komme til sin ret.   
Ø Ros og ris til det at arbejde med innovationslab i idrætsfaget.
Den begrænsede mængde af elever gjorde, at det ikke var så praksisnært. Dog var det en god øvelse at skulle koordinere undervisningen som team.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spilhjulet 13-09